Hermitage Amsterdam start geefcampagne om voortbestaan te garanderen

Hermitage open

De Hermitage Amsterdam lanceert op 25 maart een geefcampagne om geld bijeen te brengen om het museum, dat door de coronacrisis in een moeilijke financiële situatie terecht is gekomen, ook voor de toekomst open te houden. Sinds de oprichting heeft de Hermitage Amsterdam zich ontwikkeld tot een geliefd museum waar intussen miljoenen bezoekers hebben genoten van tentoonstellingen uit de kunstcollectie van het Staatsmuseum Hermitage in St. Petersburg en andere collecties. Dat is tot nu toe puur op ondernemerschap gedaan, zonder structurele subsidie. Nu, na een crisisjaar van langdurige lockdowns zonder bezoekers, moet een beroep worden gedaan op het publiek om het voor Nederland unieke museum door deze crisis te loodsen. Om, als het museum straks eindelijk weer open mag gaan voor het publiek, open te blijven. Ook voor toekomstige generaties.

Om de campagne met de titel Houd de Hermitage open kracht bij te zetten organiseert het museum, samen met vele ambassadeurs en andere betrokkenen, begin april de Week van de Hermitage, waarin aandacht wordt gevraagd voor deze actie. Het startschot voor die week wordt gegeven op dinsdag 6 april om vijf voor twaalf (11:55 uur) bij de ingang van de Hermitage aan de Amstel. Aanmelden voor dit persmoment via pressoffice@hermitage.nl. Informatie over de geefcampagne is te vinden op de website