Campagne Verzetsmuseum knalt van het papier

Verzetsmuseum

Op 2 december a.s. heropent het volledig vernieuwde Verzetsmuseum. Om dit kenbaar te maken aan het publiek, lanceert het museum deze week een bijzondere campagne.

In het vernieuwde museum wordt de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog in Nederland verteld aan de hand van 100 persoonlijke verhalen. De verhalen van drie verzetsmensen kregen een plek in de campagne: Hannie Schaft, Anton de Kom en Gerrit van der Veen.

Illustrator Chuan Ming Ong
Het Verzetsmuseum gaf illustrator Chuan Ming Ong (1993) opdracht om hun verhalen te vatten in portretten. De komende weken zullen deze te bewonderen zijn op posters, abri’s en billboards in Amsterdam, Haarlem, Zaanstad en ’t Gooi en landelijk online.

“We willen mensen bereiken met tot de verbeelding sprekende portretten. Ming is voor ons een vanzelfsprekende keuze. Hij heeft een indrukwekkende staat van dienst en zijn stijl past precies bij het karakter van onze nieuwe tentoonstelling, waarin wij de verhalen van individuen op een heel persoonlijke, maar niet sentimentele manier vertellen. Bovendien knalt zijn werk van het papier” Jason Chong, hoofd marketing en communicatie

De altijd kleurrijke en zeer in het oog springende illustraties van Ong sierden al eerder de pagina's van onder meer de Volkskrant, NRC, VPRO Gids, Los Angeles Times en Nikkei Asia.